Thursday, July 28, 2011

ada 2 cerita

CERITA 1
lame betol aku tak updet blog ek
bukan apa
aku rase dh masuk minggu ke - 3 family aku sakit mata
start dgn fahry the kena kat en.suami then baru kene kat aku
camne tjangkit tue aku malas citer la
buat sakit hati je
mcm manapu n syukur semua sihat Alhamdulillah
cume aku ngan en.suami je lah belum fully recovered
aku dapat MC strt isnin sampai selasa
then smlm aku pegi HAT kg 
dpt lg 3 ari MC smpi jumaat
tp hari nie ade penyerahan projek kat klien
aku rase nak pegi sbb aku nk tau camne peel klien bile kite serah  projek
ade 3kompleks utk pojek nie
each kompleks ade end-user masing2 la
aku mengaku aku nie tak pandai sgt lg jage projek
harus lah ade cacat sane-sini
then bukan skop civil je ade
ade mekanikal & elektrikal jugak
aku nie budak civil je
dulu2 bdk2 pnde je dpt elektrikal & mekanikal
yg suam2 kuku dpt la amek civil
oo..aku xbengang ngan geng2 M&E
tp aku bengang dgn end-user
aku bg contoh kat sini lampu kat 1 kompleks tue mmg byk gile pastue dia gantung2
depa komplen nie kalu bebudak main volleyball sahih la kene bola
aku mengakui patutnye xboleh pakai lampu tue
kene pakai downlite or kene conceal dlm siling ke mcm tue lah
ade la jln nk setelkan problme tue
tp kenapa asal ko jumpe JKR je ko ckp psllampu
asal jumpe je lampu!
asal jumpe je lampu!
asal jumpe je lampu!
asal jumpe je lampu!
asal jumpe je lampu!
asal jumpe je lampu!
asyik le bzikir psl 1 perkara yg xcomply
yg best2 yg cantek2 tue ko tak puji
walopon aku xhadap sgt pujian
but at least sumthng
but mmg susah nk puaskan hati org
aku nie dh la malas nk korek sejarah kenapa buat mcm nie
kenapa buat mcm tue
sape yg decide buat mcm tue
sape yg nk konsep nie
kenapa tak panggil org sukan lah
sape
sape
sape 
sape
sape
benci betul aku lah!
naseb baik lah xbuat penyerahan ms bulan pose
mmg diskaun lah pahala pose aku
aku yg betol2 slack mmg 1 kompleks tue je lah
yg lg 2 tue ok je
agaknye dia takut dipersalahkan atas kekurangan yg ada tue kot
ye lah klien aku nie kalu slack je mmg kene tiaw gile2 kan
takut org kata dia yg xbg kerjasama kat JKR ke hape
feed back yg dia bg tue tak clear
yg lain sume clear, ok je 
tang dia je aku hangin 14 badan
hai hai babai lah
=(


CERITA 2
walaupon rumah ini bukan aku beli
maknanya harta en.suami la kan
developer kata dh siap
nk bua ape ek pasnie
nk g tgk jauh la pulak
en.suami beli rumah kat KL
mmg KL betol lah
kalu jln xjem 20 minit dh bole smpi SOGO
kalau x jem lah
oo..boleh jugak lah kalu naik LRT
dkt ngan stn LRT jgk
tp dh namenye pon KL kan
takde maknaya la dpt beli umah teres 2tingkat ke setingkat
rumah bertingkat2 lah
kalu xsilap dpt tgkt 3 kot
rumah nie kalau ditakdirkan akubalik KL
aku dh boleh duduk
no more sewa2lah
Alhamdulillah
tp mmg utk duduk je lah
namanya nk bmasyarakat tue myb kurg la compared to manjung aku dok skang
doa yg terbaik lah
ne 1st time reveal psl harta en.suami
aku belum beli rumah lg
ada la planning, tp belum tau nk beli mane
InsyAllah


*entri kali ini adalah boring, seketol gambo pon takde ek?*

No comments:

TRAVELOG : Singapura to Singapore 2018 day 2

bagi gambo dulu menjadiklah plan nak masuk spore sekali lagi sbb ada supir a.k.a profesional photog nak bawak kitorang berj...