Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 9, 2010

fahry batuk n selsema

dah seminggu fahry kat seromban atuk n wa jage sementara aku berPTK
aku abis PTK tue ari Rabu
aku balik tue aku dengar dah fahry ade batuk siket2 ngan bunyik kahak agi
badan pon ade sket panas + dia cir-bir
mlm tue jugak aku bagi mkn ubat demam
demam + cir-bir hilang ah
tp batuk ngan selsema ade agi sampai la nie aku balik manjung dah
dalam keta OTW balik manjung fahry muntah selambak dlm keta akibat dr kebatukan melampau
amek kau!..hee hee. tibe2 kene basuh seat keta + carseat fahry
aku tnye babysitter fahry batuk ke tak dia kata ok je cume muntah sekali
mlm td pon batuk2 sampai la muntah, tp kali nie ayah dia yg tadah
haha
en.suami nie alergik siket bau muntah, ok le tue dpt tadah muntah anak kan??
hangat, berlendir, ade minyak2 siket..haha
selalunya fahry muntah tadek la dia nanes2
tp mlm tadi agak gembeng kot, tue yg nanes kuat giler tgh2 mlm
oleh kerana sudah berapa mlm dimuntahi anak, mlm nie nk bwk fahry gi klinik la kot [lambat betol kan aku nk bwk fahry jumpe doc]. kalu jumpe ibu2 yg bpengalaman sume kata fahry nak besar lg la tue or ade la benda yg dia nak pandai tue. tp aku rs nie penangan gunung merapi kot, sbb aku pon dh 'sok-sek' idung nie. takmo lah demam jugak nnti sian fahry demam tak sudah2. aku nie kalu selsema+batuk mmg dasat siket.

talking about progress [eh eh tibe speaking inglish pulak.....]. mmg semakin byk kepandaian beliau. mulut makin bising ntah ape yg dia bubbling aku buat2 paham aje ape dia dok cakap depan muke aku. tp ade la words yg aku boleh faham. aku beli buku cerita pasai gajah ngan harimau n lain2 binatang. mmg dgn fasihnye boleh fahry boleh sebut GAJAH!! mengapakan gajah? jgn fahry sebut gajah tue mcm SHINCHAN udah le..hee hee. lg dia pandai la sebut 'tsu-tsu' [susu], 'enci'[kunci], mama ayah dah makin clear. n byk lagi ar

nti ade mase aku buat entry khas psl kamus fahry ek
wah!! anakku dah makin besar..sedih la pulak
nnti kejap je dh dpt menantu pulak
eh!

4 comments:

plain_jane said...

hahaha.. x tahan statement "nnti kejap je dh dpt menantu pulak"..

Sabar kak nozie, sblm dapat menantu kene tgu masuk tadika, pastu konvo tadika, pastu derjah satu, pastu kene plak UPSR (kalau x mansuh laa).. pastu form 1, nak kene drill lak utk PMR (juga kalau xmansuh..) pastu pening2 sket sbb da pndi ushar aweks.. haha.. pastu nak SPM lagi.. kene berambik berhantar g tuisyen.. pastu matrik.. U bla bla bla.. InsyaAllah.. ;p

Ape yg saye komen merpek ni? hehe..

ninieZUERYANNIE said...

adehlaa.. alih2 jump terus dpt menantu ye.. bukan main advance lagi.. =)

~n0rliza 0thman~ said...

amboi amboi.. nak menimang menantu dah ke? hehe..

sebelum timang menantu dah boleh timang anak kedua dah ni =D

Nozie Yusof said...

jen & ninie : itu saje nk mbayangkan betapa cepatnye masa berlalu..nnti dh dpt menantu baru rase kot. tp iye jugak, sekolah pon belom agi dh pikir menantu kan

haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails