Wednesday, November 24, 2010

kojerku di sini

selepas hampir 6 bulan aku kat tempat kerja baru
arinie aku nak story mory siket xtvt seharian aku HARI INI sahaja
last week aku kojer sehari je sbb raya aji walopon aku xbalik raya
pengasuh fahry coti n luckily belen cuti aku byk
sehubungan itu....eceh!
minggu nie as expected kojer aku adelah menimbun
aku masuk ofc ari senn aritue aku xnmpk meja dah
ponuh sudah ngan surat, borang ape2 ntah dr cntrctr, staf lah ape la aku pon tatau

hari nie je aku baru nk duduk kat kusi on PC
bos aku sudah helo
aku terus terang aku kata baru smpi puan
pastue dia OK je
tp raso tak best plak, aku pon melangkah ke bilik dia
setelah mendengar segala-mala amanat dia
aku balik bilik aku go through payment pojek A
duit xsmpei lg, esok baru sampei duit tue
chck balik doc dh cukop kah?
tgk2 BG belum setel
call sana-sini mintak hntr
dlm pd tue cntrctr pojek C dtg jugak mintak pebenda ntah
lyn juge..setel
aku lapar, sorg diri melangkah pegi kantin plak
mamam kari + neslo ais tgk2 pantai yg tgh surut pg td
tibe2 bos aku dtg jug ngan org KL, JV aku bfas kat situ
ingtkn kejap je nk bfast
jd lame lah pulak, xkan nk blah je bile bos ade situ
bbalik pd pyment pojek A td, aku pon merujuk kpd TA otai aku
lame diskas ngan dia sbb ade byk isu pojek A nie
pojek A nie pojek dredging
korek punye korek jumpak batu pulak
kalu kat atas tanah boleh nmpk ok lg
nie dlm laut...nah pening!
xlama pastue cntrctr pojek A dtg bwk BG
aku kene la bjanji manis ngan dia dun worry psl pyment
boleh gitu???
gitu gini smpi lunchtime gak

aku ingtkn bos aku tadek..aku kembali ke bilik bos aku nk ambik report claim cntctr
sekali dia ade jugak
bos aku nie pantang tgk muke aku konpem byk la dia tnye
penin jugak nk jwb
being me kalu tatau aku straight jwb tatau la
aku balik bilik mengadap balik file2 byk atas meja tue
baru nk menulis emel nk delete APK pojek C
bos aku dtg tnye agi
tibe2 ajak mamam
dia tnya mkn mane aku jwb PERNAMA je lah
sbbnye ptg kang ade cntrctr pojek C nak mari diskas payment dia plak
ms mkn tue la aku jumpe manusia beli emas berKG2 tue
lantok ko lah.rezki dia lah kan
selalu aku balik solat kat umah
dis time ofc saje lah
bos ajak g site pojek C plak
gitu gini gitu gini..panas weih!
seb baik la pojek nie dh ade struktur tadek la bjemur
redup je lah
balik ofc, aku ingt nk emel APK aku tue
sekali ape benda ntah lagi
fesbuk2 jugak tp tue lah
aku tak boleh nk fullfill planning aku utk hari ini
pdhal dh bsusun agenda aku
ade 3 pojek, aku terpakse pikir ketiga2 nye sekali
takleh nak uat arinie aku nk buat pojek A je, sok pakej C
mmg xboleh
pymen bukan sikit2 ko
pojek A nie aku nk release pyment 7 angka
pojek C pon 7 angka jgk
adekah 1 sen yg masuk akaun aku??
tak ade pon
kalu ade 1 sen pon, konpem aku ke 'dalam' lah
bukan senang kije gov
tanggungjawab mmg besar
kalu tgk sesape yg goyang kaki skang, myb lg 5 tahun dia tak sempat nk mkn pon sbb kije tbe2 dtg byk
rezki memasing yea
*sok aku nak belayar naik kapal. tp bukan la kpl navy, kpl dredger nak hntr waste ke dumping ground tgh laut lepas sane. interesing la pojek ini**

bye..aku baru nk solat isya'
sorry

1 comment:

wantie said...

tak jumpa shoutbox. aku tinggal jejak kat sini yer.

amboi... panjangnyer citer ko. sian ko yer, mcm bz jer ku baca.

TRAVELOG : Singapura to Singapore 2018 day 2

bagi gambo dulu menjadiklah plan nak masuk spore sekali lagi sbb ada supir a.k.a profesional photog nak bawak kitorang berj...