Thursday, May 5, 2011

my impacted teeth

alkisahnya aku telah mencabut gigi
drama cabut gigi mcm nk bersalin pon yea jugak
ade dlm entry seblom nie aku dh buat apptmnt ngan dental HAT
27/4 aku mai HAT, pehtue nurse kat kaunter gigi tue kata aku kena dok wad 1 hari before operate
aku pon...alamak! tp bile jumpe doktor dia kata boleh balik tp kene tunggu result darah ok
naseb baik la darah aku 'baik'
sempat la jugak mkn nasik sepital lunch tue
seawal 6.30 pagi aku dh pacak balik atas katil HAT tue
*unifom HAT kaler pepel*
tunggu punye tunggu akhirnye bilik OT pnggil kul 12tghri
dulu aku bsalin yg mmg rase kontraksi gile2 pon naik wheelchair je
yg nie siap baring atas katil pastue kene sorong masuk bilik penerimaan
dressing mmg dhh dressing operate abis lah
aku tawakal je lah kalu de org dikenali
sbbnye dok atas katil bergerak tue siap naik lif
aku pon rase serba tak kene je lah
lepas bilik penerimaan baru la masuk bilik OT
tukar katil lg
aku kan sihat walafiat
dia tukar kaki katil tue
bukan tukar la, transfer aku ke katil lain tp tilam yg sama
aku ndak je kata
'takpe sy boleh bangun sendiri'
dh masuk bilik OT yg maha sojuk tue
dia bg aku selimut panas
aku kan jakun
selimut nie rase hangat2 gitu

masuk2 je nurse2 tue sume prepare drip
mule cucuk tangan kanan, fail!
seb baik tangan kiri terus ok. nurse tue kata urat tangan aku bsimpul2 ssh nk carik
aku strt rase takut bile dgr degupan jantung aku sendiri
bace dh mcm2 dh
baru nk rase takut
seblom nie aku mcm blur
tgk jam dh kul 12.30 tghri
aku dgr2 nurse borak
'patient dh ready boleh panggil dr'.ape aku xingt tp india
ooo..doc.india nie pakar bius
aku rase kene inject, pastue dia bg gas tue terus aku hannnyut!
sedar2 je aku ase satu badan berpeluh dan semstinyelah mulut aku rasa saaaakkkiiiitttt!
tgk jam dh 2.30ptg. lame jugk aku di'mati'kan
ntah ape la dr.rossuhaimi tue buat ngan mulut aku
yg pastinye 4btg wisdom teeth is GONE!

dh habis sandiwara kat bilik OT
aku dihantar ke wad balik
badan aku lemah selemahnya
sama lemah mcm aku pas bsalin
tp kali nie aku xboleh cakap
dia sumbat mulut aku ngan kapas
nak nga nga pon xboley
yg pastie aku nk telepon en.suami yg tgh duty
aku rs mcm ok je handle sndiri tue yg aku kata ok la xpe
skali aku mmg 'gembeng'kan
pas nurse letak je aku atas katil tue
air mata aku asyik kuar aje
dh la xboley cakap
laki aku mane ntah
nk bangun pon xlarat ko
naseb baik la nurse yg pgg henpon aku
xpyh la aku nk bongkok2 carik henpon dlm loker
bile laki aku dtg, harusla bertambah drama
nk ckp xboleh terpakse la tulis guna henpon
aku pon xsangka seteruk itu, nyesal tue idak le
maka teroakse la aku bermalam skali lg kat HAT
fahry stay 1 mlm kat umah bsitter
aku mmg xlarat nk bangun
pastue dia ade masuk ubat la, cucuk kat punggung la
aku mmg tido je la sampai pg esok tue. aku try juge mkn bubur yg x bubur stg tue
nk bukak mulut pon ssh, last2 ku mkn 3 sudu kot
mlm dr.rossuhaimi tue dtg dia kata boleh balik esok kalu mkn xmuntah ke
tgk jahitan kat gusi pon ok
pas mandi pagi tue aku dh segar balik
cume mulut je lah rase sakit

ini la kenangan aku cabut gigi buat pertama kalinye
aku pernah nk cabut kat klinik swasta sebtg di caj 200++
aku kan kedeks
makanya bile dpt je buat apntmnt scr ekspress kat HAT
aku buat jelah
isnin ne bukak jahitan
next 2 weeks myb tampal pulak
aku ingt nk mintak cuci plak
bela gigi baik2 ok
senyum selalu



2 comments:

ninieZUERYANNIE said...

nozie, x sangka seteruk tuh.. tp jumpa dentist yg biasa2 tu pon dh mmg menakutkan.. nih kan pulak smpi kena masuk OT! huhuhuu serius takuttt..

Liza Othman said...

huih.. ngeri aku baca..
apesal kene cabut 4btg tu?

TRAVELOG : Singapura to Singapore 2018 day 2

bagi gambo dulu menjadiklah plan nak masuk spore sekali lagi sbb ada supir a.k.a profesional photog nak bawak kitorang berj...