Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, August 22, 2011

sekali lagi entri berbaur hedonisme

Hedonisme (daripada perkataan bahasa Greek: ἡδονισμός hēdonismos: kemeriahan, daripada ἡδονή hēdonē: keseronokan) merupakan fahaman falsafah bahawa keseronokan merupakan matlamat utama dalam hidup.hedonisme kini telah menular di kalangan remaja bukan saja di dalam negara malaysia, malah masalah ini telah menjadi masalah di peringkat global dan masih lagi dipandang enteng oleh pihak-pihak berkuasa.
sumber : wikipedia

itu lah aku nie skang ntah nape ek
rase satu mcm xkena aje
rasa nk beronok-ronok
tp bila pikir2 balik
ape sebenar yg aku ndak ek
habis dh puas hati dpt beronok-ronok
lepas tue ape?
kenapa perlu sgt nak memuaskan kehendak diri sendiri
ini ke perkara yg paling utama yg manusia kena buat 
puaskan haati sendiri

aku pon same mcm org lain
byk pasang angan-angan
mcm2 wishlist aku
kalau lah ditakdirkan Allah semua wishlist aku sekelip mata je tercapai
lepas tue ape
aku masih sama mcm sebelum wishlist aku tcapai ke??
inilah dugaannye bukan
kdg2 sampai satu tahap aku berangan aku lupa dgn kuasa Allah
lupe nak berserah semula dgn Allah
sedangkan dia yg berkuasa atas segala rezeki


dlm pada berangan tue kdgkala menimbulkan fitnah pon yea jugak
kita tak tahu manusia lain
ntah2 ade yg jeles
mcm2 plak dia pk
berdosa dah org yg pikir bukan2 itu

kalau boleh aku nak pakai kereta yg selesa
rumah sendiri yg selesa didiami
nak pakai gadget yg bagus2 supaya*aku pon tatau kenapa aku nk pakai iphone, blekberi lah, ipad lah*
mcm2 lah
hmmm....ntah lah
buat masa nie aku cume nak keluarga bahagia, anak yg solleh*mama xkisah apepon cita2 fahry asalkan fahry boleh bwk mama&ayah masuk syurga*
dan aku janji nk bwk mak + abah pegi haji
*******
lagu paling sesuai utk mood hari ini
BELIEVE ME INI BUKAN LAGU JIWENG!

CINTA TERAGUNG

Maafkan aku
Sekiranya tak termampu
Untuk mencurahkan semua
Isi hatiku
Ternyata tak terkata
Rinduku padamu
Ku takkan bisa menjadi
Lebih dari apa yang sedaya
Namun ku tetap berjanji
Akan masih mencoba
Untuk memujuk hatimu
Mencintai aku kerna semua yang ada
Hanyalah untukmu
Sejenis perasaan ku abaikan
Membawa sejuta harapan
Menagih cinta teragung darimu
Ku takkan bisa menjadi
Lebih dari apa yang sedaya
Namun ku tetap berjanji
Akan masih mencoba
Untuk memujuk hatimu
Mencintai aku kerna semua yang ada
Hanyalah untukmu
Ku takkan bisa menjadi
Lebih dari apa yang sedaya
Namun ku tetap berjanji
Akan masih mencoba
Untuk memujuk hatimu
Mencintai aku kerna semua yang ada
Hanyalah untukmu
Maafkan aku
Sekiranya tak termampu
Untuk mencurahkan semua
Isi hatiku





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails