Sunday, June 24, 2012

Kakak cendol power lebuh AMJ

Entry nie khas ditujukan untuk akak Cendol Power kat Lebuh AMJ
On the way dari muar nak ke seremban, kitorang selalu singgah beli Pau Muar je. Tapi td entah kenapa rasa nak beli cendol kat tempat di atas. Dulu pernah beli pastue rasanya boleh tahan. Duit kecik kitorang dh habis kat carwash dgn kedai pau. Bila kat kedai cendol tinggal duit besar aje. Aku tapau cendol 2 dgn pisang goreng 2hengget total jadik RM 5.20 le. Dua2 org mmg takde duit kecik. Bila aku hulur not RM 50 tue, akak tue kata takde duit balance. Aku bgtau mmg takde duit kecik, en.asben pon sama2 takde duit kecik. Aku siap patah balik keta tanya balik ade ke tak duit..en.asben kata klu takde tinggal lah xyah beli. Dh duit xde kan. Memang aku cakap camtue je lah kat akak tue. 'Takpe la kak, sy tinggal lah tak jadi beli'..sekali akak tue kata apa kome tau? 'Eh mana boleh, cendol dh siap dh bungkus dlm cawan tue'. Luckily ada seorang pakcik budiman yg rela nak belanja apa yg aku beli td. Sebenarnya aku panas hati dgn akak cendol tue sbb lansung tak delight the customer!
Punyelah hampeh akak nie sbb langsung takde inisiatif nk carik duit kecik which is biasanya org meniaga buat mcm tue. tp kalau dh nak jadik tue kan mmg mcm2 la yg tak kena kan. Mula2 mesin airbatu dia rosak, aku kata ok je pakai ice cube. Dh tue pisang tanduk goreng dia kalau nak beli selfservice la pulak. Dh 2 xkena, bila yg ketiga haruslah aku panas hati..
Bila aku kata nak tinggal tak jadi beli dia marah plak, tp sempat jugak la mulut aku menjawab 'abis sy takde duit kecik nk bayar, sy ada duit 50 tp akak takde change sy nak buat mcm mana?!' Panas panas panas..aku cepat je terima pakcik budiman td punye offer sbb sakit ati aku tgk muka akak tue. Aku balik kat keta asbenku try jugak korek2 segala syiling ada dlm keta dpt la 3hengget ++ aku bg kat pakcik tue. Aku rasa 5sen pon ade dlm koleksi duit siling tue
Haih! Kat hiway plak ada keta kurang ajar cucuk2 pastue bawak keta mcm org gila. Kalau cahmpion sgt ko cilok la ikut lane lain. Pdhal dh 150 bwk dh nie. Driver pompuan, polis agaknyee. All the way dr jasin sampai port dickson keta tue buat gitu sapa xsakit hati. Pastue bila sama2 kuar kat PD, ingat kan dia nk g mana, rupenya destinasi sama kat taman nie.
Mcm2 org aku jumpa dlm 3jam nie, harap2 perjalanan balik manjung kejap lg nie tidak la mencabar keimanan sgt..have a safe journey!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

Liza Othman said...

aku ingat ko nak promot cendol akak tu kot sedap bebeno..keke...

TRAVELOG : Singapura to Singapore 2018 day 2

bagi gambo dulu menjadiklah plan nak masuk spore sekali lagi sbb ada supir a.k.a profesional photog nak bawak kitorang berj...