Tuesday, June 8, 2010

sehari yg campur aduk

semalam hari yg bercampur aduk
semalam meting SOC JKR
dorang uat kat ipoh
tp bahang trase sampai lumut
actually wife2 pegawai kanan buat lawatan kat dlm base
aku baru repot duty so aku takde lah jd AJK ke pe
jd penyibuk je lah
dorang nk tgk kapal, galeri & WASPADA(simulator)
aku tumpang tui je lah
yg aku nk tgk iye2 tue waspada lah
papa selalu benor g waspada sampai mlm pon kene g
buleh aku mabuk siket naik waspada tue
itu belum lg dorang uat corner lipat elak kpl ke, malam ke, tp mmg syiok juge
jeti operasi nie selalu g dh dulu
semalam aku naik kpl KD Kelantan
rase pelik plak aku masuk jeti operasi tp asben aku tak ada
haha

pastue abis2 sume aku pg la lunch kat esplanade
JKR manjung provide lunch kat sna
pas lunch dorang soping kat lumut
aku pulak dh terjebak ngan dorang yg nak pegi ladang pink guava sime darby kat sg.wangi
aritue aku baru uat teka-teki kat asben aku ape nama sungai 'nie'
SUNGAI WANGI
what a coincidence
sehari lepas tue aku pg sungai wangi
tak jauh pon
besar giler ladang nie
dorang proses jus pink guava
dr taklimat yg aku dgr
pink guava nie byk khasitnye
vitamin C dia 5X oren
so..lu pikir lah sendiri
dh kata g kilang jus pink guava
makanye kena la merase jus dia yg pekat melekat tp x manes sgt pon
aku beli lah 3 botol

kesimpulannya : budus sungguh aku semalam dengan sengaja meninggalkan lumix ku kat umah. hari yg penuh event aku x bwk gmbr mmg menyedihkan. tumpangla kamera ofc. peti ais aku penuh dgn jus buah. 1 day before beli jus oren. mmg sehat la kami sbb byk bekalan vitamin C

sekian tak ada gambar

4 comments:

Suliana said...

jumpa tak org jkr maju ni?? hehe.. bos su pun pegi, tapi tak tahula event yg sama ke tak.. SOC juga.

@nozieyusof said...

bos-bos sume meting kat ipoh. yg buat lawatan wife2 n anak dorang..kononnye nk entertain datin, tp datin pon tak mai. huhu

Liza Othman said...

ohoho nozie.. pegi ladang tu patut bungkus banyak2 jambu pos kat kitorg kat kl nih.. =D

@nozieyusof said...

aku beli jus je tp bukan yg dlm kotak tue, aku beli yg tak ade pengawet..sedap la sbb terbaik dr ladang.

nk beli buahnye bukan jmbu yg selalu jual jambu potong tue, nie yg masak ranum kaler merah. kat kampung byk le

TRAVELOG : Singapura to Singapore 2018 day 2

bagi gambo dulu menjadiklah plan nak masuk spore sekali lagi sbb ada supir a.k.a profesional photog nak bawak kitorang berj...