Sunday, June 27, 2010

semangat BARU


alkisah henpon aku dh jadik barang belasahan fahry
habis keypad sumer tercabut
pndei2 je aku tekan2 kalu nk sms ke pe
katenye dh gaji kan
berbekalkan duit gaji dan sedikit lebihan duit
aku g greentown mall ipoh
[sarakids pon ade outlet kat sini..amek kesempatan menjenguk jugak]
asben aku kata kat situ murah
g je lah
dolu2 henpon yg paling canggih kalu nk beli kena ade
1.5k baru buleh beli
skang nie yg aku rase canggih dh pon buleh dpt less than 1k
gamaknye bile tahun ntah aku mampu tukar henpon lg
maka aku rembats je lah e72
yana + dan, x dapek aku nk join korang pakai i-phOne tue

setakat arinie akulum abis godek lg gadget tue
fahry nmpk je aku pegang abis la sengih2 dia dg kat aku
rase2 mcm best je nieh
hee hee
aku suke garmin nie

masih lg kagum ngan i-phone n blackberry
huhu

before g ipoh, ktorang anto anak buah asben aku daftar masuk uitm seri iskandar
dh lame tak masuk kwsn uni tibe2 teruja nak pegi ye tak
sbb nk g ipoh tue lalu jugak seri iskandar, maka singgah la jap
angah bobo nie la yg jadik pengapit aku dulu
pengapit aku aritue form 3 lg
nie baru masuk universiti

nie nk bebel jap psl umah sewa aku
umah nie byk sgt yg kene repair
toilet sume kureng
paip byk yg KO
geram betol time nk basuh pinggan ke pe
mmg aku suke longgok je la dulu
alang2 nk basah, biar le sekal aje
kalu ikutkan sbnrnye buleh tak aku repair dulu, pastue claim tolak uit sewa
tp ngan persetujuan tuan umah la kan
dh teruk dh nie aku rase
plak tue laman umah aku nie penuh ngan daun kering
kunon ade lanskap ape ntah tp pokok bunga tanjung je satu
kalu korang dtg umah aku disambut dgn bau-bauan yg wangi tue
jgn le takut
mmg ade bunga tanjung kat depan umah aku tue
ms mule2 aku sampai dulu pon aku serem bulu roma
bau wangi
pastu jiran sebelah aku buleh pulak letak windchime kat border umah
kan ke menakutkan?

sekian nk g sapu sampah kat laman

1 comment:

ninieZUERYANNIE said...

nozie, aku dah terimagine umah ko cam umah kampung yg ade laman luas pulak.. mcm sgttttttt best!

TRAVELOG : Singapura to Singapore 2018 day 2

bagi gambo dulu menjadiklah plan nak masuk spore sekali lagi sbb ada supir a.k.a profesional photog nak bawak kitorang berj...