Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 10, 2010

1st quote

walaupon aku tatau lg aku lulus ke tidak BTN tue
perkara pertama yg aku paham kat BTN
psl NEGARA
name kursus pon kenegaraan kan

selama nie rakyat ramai tak puas hati dgn kerajaan
minyak naik
gula naik
segala-mala nye naik kan
well itu yg rakyat nak
kononnya ape yg rakyat mintak sume kerajaan kene bagi
itulah realitinya rakyat nie
suka sgt 'memintak-mintak'
tp yg 'mintak' tue tak tau ape yg dia dh 'beri'

NEGARA kena ada baru yg lain2 tue ade
kalau NEGARA dah takde
rase2 yg sume di atas tue boleh ade ke?




4 comments:

~n0rliza 0thman~ said...

manusia mmg cantu..

taknak minyak naik
taknak gula naik
kondem kerajaan bile semua naik

kalau taknak naik harga semua, mintakla takyah naik gaji sampai bile2..
ni gaji sendiri nak naik..

sebenarnya tu ade hak2 org lain. mungkin pekerja kilang gula nak naik gaji gak. atendan pam minyak pun nak naik gaji.. so sama2 lah kita..

bersyukurla kita ni rakyat malaysia.. masih boleh bangun tiap hari dengan aman.. alhamdulillah..

ninieZUERYANNIE said...

liza, betol tuh.. rakyat Malaysia mudah lupa.. kadang2 condemn kerajaan tanpa asas.. bile org ckp A, terima A.. bila org ckp B, terima B tanpa fikir rasionalnya..

wahai rakyat Malaysia.. bersyukur la anda kerana kita berada di negara ni..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails