Wednesday, May 5, 2010

website halaljakim

aku selalu dikelirukan dgn emel-emel yg bgtau kedai nie tak halal

oh kedai nie tak halal

kedai nie pon x halal gak

tp mkn kat fudkot tadek plak yg tnye halal ke tak

kedai yg well-known je disoal halal ke tak

tapi, soal halal dan haram nie bukan benda kecik kan

sbbnye dia akan jadik darah-daging

utk mengelakkan sbb2 yg tak baik, lebih baik lah tnye dulu ye tak

senang je nk tau halal ke tak

chck je kat halal-jakim

aku tak la layan sgt CB dgn SB
kalu 'bulan' betol2 mengambang je lah baru kitorang g lepaks
konon2 sekali-sekala nk perasan bagus..haha
ye ar kan mhl tue semata2 nk ber'kopi'
sbb tu la tunggu 'bulan' mengambang penuh
aku dh check dh kat halal-jakim
SB & CB ade sijil halal

aku lega la disitu
tp x dpt SB, dpt kopiesatu pon aku layan jugak

*hati-hati menyampaikan berita*



8 comments:

a.k.a. apot said...

cb and sb..pe tu?

Liza Othman said...

coffee bean & starbuck??

A.Y.U.Z.A.I.N.I said...

aku penah cek dulu.. cb mmg ade tp sb mcm xde jek dlm list.. kau biau bena nozie..

ninieZUERYANNIE said...

baru nak tanye ape itu CB & SB.. dah ade org jawabkan.. tenkiu liza..

@nozieyusof said...

ade lah ayuz..ade org mengadu psl emel yg x halal tue. pastue 'ustaz' halal jwb kompeni tue ade sijil halal

cume kena makesure SB yg kita pg tue letak la sijil dia

=D

Jinik said...

betul la kak nozie.. kompius tul.. kejap kate tak halal.. kejap halal..
tapi satu lg prob kdg2 peniaga produk local ni xapply sijil halal.. lagi la payah.

A.Y.U.Z.A.I.N.I said...

hehe..aku dah cek lg smlm.. konpem ade.. siap aku dh email kt group lg.. arini bos aku nk blanje sb.. aku siap suh blanje tpt laen..heheh..tp bile dh konpem nih, lehla gi SB..huhu

@nozieyusof said...

selalunye konpius2 bile org nak banje je kan

heheh

yeay leh g SB

TRAVELOG : Singapura to Singapore 2018 day 2

bagi gambo dulu menjadiklah plan nak masuk spore sekali lagi sbb ada supir a.k.a profesional photog nak bawak kitorang berj...